De campagne lokte al heel wat positieve reacties uit. Wie post op de sociale media onder #VisitBruges maakt kans op mooie prijzen. De eerste winnaars hebben we inmiddels al gelukkig kunnen maken.

Een paar weken geleden stelden Stad Brugge en vertegenwoordigers van de hotelsector, gastenkamers, attracties en bezienswaardigheden, Horeca Brugge en UNIZO een gezamenlijk actieplan voor om het toerisme in Brugge wat aan te zwengelen. Cijfers wezen immers uit dat het verblijfs- en dagtoerisme in het eerste kwartaal van 2016 respectievelijk met 21 en 9 procent gedaald was in vergelijking met dezelfde periode in 2015.

#visitBruges

Een van de actiepunten uit dat gezamenlijk plan was de oproep naar Bruggelingen om hun fierheid en samenhorigheid op sociale media (Instragram, Twitter, Facebook …) te delen via #VisitBruges. De internationale uitstraling van Brugge krijgt op die manier een extra glans.

Burgemeester Renaat Landuyt: “De campagne draait op volle toeren en lokte al heel wat positieve reacties uit. Wie post op de sociale media onder deze hashtag, maakt kans op mooie prijzen. We kregen daarvoor steun van diverse restaurants die gelabeld zijn door Michelin, BibGourmand en Gaultmillau. Deze restaurants zijn: Patrick Devos, Kok au Vin, De Florentijnen, Bonte B, De Visscherie, Kurts Pan, Kwizien Divien, Het Zwaantje, Duc de Bourgogne, De Jonkman en Bhavani. Zij schenken een lunch of diner voor twee personen. Ook het Concertgebouw stelt tickets ter beschikking voor het prijzenpakket. Vorige week deelden we de eerste prijs uit en het is de bedoeling dat we elke week een prijswinnaar bekend maken. Het loont dus de moeite om Brugge bij je ‘volgers’ op de sociale media te promoten.”

Om die oproep nog meer bekend te maken, werden ondertussen 77 affiches verdeeld in winkels en restaurants in de belangrijkste centrumstraten en 177 in Brugse logies. De levering van de postkaartjes en stickers gebeurt eind deze week.

#VisitBruges zal verder doorgroeien naar een themacampagne die vanuit diverse stadsdiensten zal worden ondersteund.

 

Ondertussen werden al ruim 9000 foto's gepost op Instagram onder de hashtag VisitBruges! Bekijk ze hier