In het budget 2016 en de meerjarenplanning konden we zien dat het stadsbestuur heel wat middelen zal gaan investeren in citymarketing.

Geen betere ambassadeur echter, dan een bezoeker die het hier in Mechelen optimaal naar z’n zin heeft.

Daarom stelt sp.a gemeenteraadslid Liesbet De Keersmaecker voor om, in navolging van Kaapstad, Toscane, Malta en recent ook Utrecht een bloggershuis, of minstens enkele bloggerskamers vanuit verschillende locaties, in te richten. Van daaruit kunnen bloggers en vloggers waardevolle content over Mechelen en de Mechelse omgeving creëren op sites en sociale media.

Het concept is eenvoudig: bloggers en vloggers mogen enkele dagen gratis logeren op voorwaarde dat dat mooie verhalen over Mechelen oplevert. Ze mogen er vrij beschikken over WiFi, 4G, informatie over de stad en het hinterland en krijgen door de stad vervoer ter beschikking (fiets, buskaart, …). De stad kan ook de bloggers ook toegang geven tot musea, hen een HoReCa-beleving of Mechelenbon te schenken of hen bijvoorbeeld een ritje op de gidsfiets aan te bieden. Mogelijkheden zat." 

"Hopelijk gaat het schepencollege met dit voorstel verder aan slag." Aldus Liesbet De Keersmaecker, die het idee ook heeft toegelicht op de Mechelse gemeenteraad.