Rob Beenders is ontgoocheld dat er geen financiële compensatie komt voor alle Proximus klanten die al jaren en vaak onnodig een vast telefoontoestel huren.

Een tijdje geleden kwam aan het licht dat sommige klanten van Proximus nog huur betalen voor oude toestellen, die ze soms zelfs niet meer gebruiken. Deze week maakte Proximus daarop bekend dat ze al die klanten een brief zal sturen waarin ze de klanten zal uitleggen hoe ze die huur kunnen stopzetten.  Wie dat doet, zal bovendien zijn vast toestel mogen houden. Een financiële compensatie voorziet het telecombedrijf niet.

“En dat is ongehoord”, zegt Rob Beenders. “Klanten die hun telefoontoestel al lang hebben afbetaald nog langer een huur laten betalen is oneerlijk. Op deze manier ziet Proximus, een overheidsbedrijf, klanten als melkkoeien en dat kan niet de bedoeling zijn. Die beslissing moeten de bevoegde ministers bijsturen. Ze moeten ervoor zorgen dat de getroffen klanten hun te veel betaalde huur teruggestort krijgen.”