Na de lancering van Like Leuven in februari haalde de StadsFacebookgroep op korte tijd bijna 600 volgers. Ook de oproep om StadsFacebooker te worden werd enthousiast onthaald. Uit de verschillende kandidaturen werden de eerste 20 heel uiteenlopende groepen en individuen geselecteerd om vanaf 1 juli officieel met het project van start te gaan zegt OCMW-raadslid Brecht Provoost, we zijn tevreden na enkele maanden eindelijk van start te kunnen gaan.

Vanaf 1 juli krijgt elke StadsFacebooker 4 weken de pagina Like Leuven ter beschikking. Inwoners leren hun stad en organisaties beter kennen en organisaties kunnen hun activiteiten onder een breder publiek bekend maken. Gemeenteraadslid Mich De Winter: “Het idee is gestoeld op dat van de Stadsambassadeurs. Sinds 2006 duidt Leuven om de 2 jaar een culturele ambassadeur van de stad aan. Deze krijgt 2 jaar de tijd om binnen zijn/haar discipline initiatieven te ontwikkelen samen met de Leuvenaars! Leuven Like wil dit ambassadeurschap uitbreiden naar Leuvenaars en Leuvense organisaties”.

Volg onze facebook-pagina vanaf 1 juli! https://www.facebook.com/likeleuven

Voor meer informatie: gemeenteraadslid Mich De Winter, OCMW-raadslid Brecht Provoost en bestuursleden Mieke Van Neer en William Trappeniers.