De hoeksteek van het bezoekersonthaal in Brugge is het persoonlijk onthaal. In Brugge uit zich dat in een gedecentraliseerd netwerk van toeristische onthaalkantoren op strategisch belangrijke plaatsen, zoals het station van Brugge.

Op 18 januari nam Visit Bruges dan ook haar intrek in een volledig nieuw kantoor op het meest centraal gelegen punt in het station waar bezoekers die aankomen en vertrekken elkaar kruisen.

Ter gelegenheid van de opening heb ik een pakketje met Brugge-items mogen overhandigen aan de eerste bezoeker. 

Optimalisering van de dienstverlening

Van de gelegenheid maken we gebruik om de dienstverlening voor de bezoeker te optimaliseren. In het nieuwe kantoor is gratis wifi voorzien alsook een publiek toegankelijke computer met mogelijkheid om vervoersbewijzen en boardingpasses af te printen. Op deze pc kan je ook de meest gestelde vragen raadplegen. Met de opening van het nieuwe bezoekersonthaal worden ook de openingsuren verruimd: voortaan zal het kantoor zeven dagen op zeven geopend zijn tussen 10.00 uur en 17.00 uur (voorheen in het weekend van 10.00 uur tot 14.00 uur).