Na een carrière van ruim 13 jaar als directeur marketing bij CultuurNet Vlaanderen stapt Peter Bary (°1967) over naar M-Museum Leuven. Hier bekleedt hij vanaf 20 maart 2017 de functie van algemeen directeur. Hiermee volgt hij Luc Delrue op. (foto: Frank Nicolai)

De voltallige M-ploeg heet Peter Bary welkom. Denise Vandevoort, schepen van cultuur en voorzitter van M-Museum Leuven: “De voorbije acht jaren stond M voor de uitdaging om een plek in het Vlaamse museumlandschap te veroveren. Vandaag kunnen we zeggen dat we daar met het voltallige M-team in geslaagd zijn. De toekomst brengt nieuwe perspectieven. De volgende jaren zal M zich nog meer verankeren in het stadsweefsel, maar vooral ook op Vlaams en internationaal niveau. Deze opdracht dient Peter Bary samen met de ploeg te volbrengen. Zijn ervaring in de culturele sector en de Vlaamse overheid maken van hem niet alleen de gezochte manager, maar ook een bruggenbouwer. Bovendien wil ik Eva Wittocx als tijdelijk algemeen coördinator samen met de afdelingshoofden Aldwin Dekkers, Isabel Lowyck en Peter Carpreau bedanken voor hun opvolging van Luc Delrue het afgelopen jaar.“

Peter Bary heeft jarenlange managementervaring en expertise als specialist marketing bij CultuurNet Vlaanderen. Hier tekende hij mee de strategie uit voor een netwerk van culturele informatiediensten en promotiekanalen in samenwerking met lokale overheden. In de loop van zijn carrière heeft hij samengewerkt met een uitgebreid scala van zowel Vlaamse als buitenlandse cultuurorganisaties met een sterke focus op cultureel ondernemerschap, communicatietechnologie en social marketing.  Met deze overstap knoopt hij aan bij zijn eerdere werkervaring in de erfgoedsector, onder meer bij het Koninklijk Filmarchief (vandaag Cinematek). Bovendien is hij als voorzitter van Artforum vertrouwd met het Leuvense cultuurlandschap en stond hij mee aan de wieg van Vitamine C, een netwerk voor cultuureducatie.