Steun Anneke in haar dodentocht van 100Km.

Steun kansarme kinderen in Glabbeek.


 Vrijdag 11 augustus 2017 zal net als vorig jaar onze OCMW medewerkster Anneke Flamaing deelnemen aan de dodentocht van 100 Km te Bornem, zegt OCMW Voorzitter Johnny Reweghs (sp.a)

Haar  initiatief krijgt deze keer een warme toets want Anneke wil zich laten  sponsoren ten voordele van een organisatie die zich inzet voor kansarme  kinderen. Anneke gaat dit jaar de kansarme kinderen steunen in Glabbeek,  want je ziet het vaak niet maar toch heeft onze  gemeente ook veel jonge inwoners die nood hebben aan extra steun.

Laat jullie groot hart spreken en stort jullie bijdrage voor 10 oktober 2017 op volgend rekeningnummer BE40 0910 0088 6163 (OCMW  Glabbeek) met als mededeling 'Anneke dodentocht 2017'. Klein of groot, het maakt niet uit. Het zal Anneke een extra boost geven om de eindmeet te bereiken!

Johnny Reweghs OCMW-Voorzitter (sp.a), de opbrengst van dit initiatief zal bekend gemaakt worden op de "Dag van de Armoede" na de fakkeltocht op 14 oktober 2017.

Anneke en Glabbeek rekenen op jullie! Alvast bedankt.

Vrijdag 11 augustus van 13 tot 20:30 u

De Internationale 100 Km Dodentocht is dit jaar toe aan zijn 48ste editie, en nadert dus stilaan zijn 50ste jubileum ! Dat dit extra gevierd zal worden, is evident, maar in  afwachting is het weer hard werken om deze “gewone” editie te  organiseren.

Voor de meer dan 100 vaste medewerkers die het hele jaar de tocht  voorbereiden, wordt het elk jaar zwaarder om alles te organiseren. Het  zijn dan ook allemaal vrijwilligers die het doen in hun vrije uren, die  ook een gezin hebben, die ook nog andere hobby’s en verplichtingen  hebben.

Omdat de Dodentocht steeds maar blijft uitbreiden, werd dus besloten  om alleen nog met voorinschrijvingen te werken, zodat we tenminste op  voorhand weten met hoeveel deelnemers we moeten rekening houden, en we  de organisatie beter en juister op dat aantal kunnen afstemmen.

Steeds meer grote organisaties proberen op die manier controle te  krijgen over een aantal belangrijke onderdelen, ook en vooral naar de  veiligheid toe. Deze is de laatste jaren uitgegroeid tot een nieuw maar  belangrijk, en niet te negeren fenomeen, dat veel aandacht vraagt, en  waarin dus ook veel tijd en geld in kruipt. We willen daarom alle  betrokken overheids- en veiligheidsdiensten extra bedanken voor hun  enorme inzet, expertise en medewerking.

Tijdens de Dodentocht zelf zijn meer dan 1300 vrijwilligers in de  weer om de wandelaars in de watten te leggen. Perfect zal het nooit  zijn, maar we komen aardig in de buurt. Tegelijk rekenen we op het  nodige begrip want je kunt niet alles voorzien en op alles voorbereid  zijn.

We hopen dat al onze deelnemers de belangrijke wijziging naar alleen  maar voorinschrijvingen begrijpen en ondersteunen, wetende dat dit  gedaan wordt voor hun eigen comfort en veiligheid. Tegelijk werd  trouwens een annuleringsverzekering opgestart zodat je tegen betaling  van een kleine premie, in een aantal gevallen je inschrijvingsgeld  terugkrijgt.

Opnieuw zullen al onze medewerkers klaar staan om de duizenden  wandelaars uit binnen- en buitenland goed te ontvangen, om hen te laten  genieten van deze unieke wandelervaring, de mooie streek, de  hartelijkheid van de plaatselijke bevolking en van de persoonlijke  contacten met al die wandelfanaten. Het is en blijft een speciale  uitdaging, ook komt er geen competitie bij kijken. Het is dus eerder een  uitdaging tegenover jezelf !

Maar vergeet vooral niet te genieten ! Wandelen is geen oorlog, het is een feest !!!

Tot slot willen we nogmaals alle betrokken personen en diensten  bedanken, de overheid met alle gemeentebesturen en politiezones, de  provincie Antwerpen, alle sponsors, het Rode Kruis, en al onze  vrijwilligers.

Lang leve de Dodentocht !

Heel graag tot vrijdag 11 augustus !!