Helaas gaat dit succes gepaard met lange wachtrijen. Mensen die meer dan een uur aanschuiven, slagen er soms niet in om een ticket voor hun favoriete artiest te bemachtigen. Dat zorgt voor wrevel en die begrijp ik volkomen.

Ik kreeg ook verschillende mailtjes van mensen die op zaterdag moeten werken en van studenten die op dit moment met hun neus in de boeken zitten en geen tijd hebben om aan te schuiven.

Ik begrijp niet dat 't Schaliken nog steeds geen deftig onlinetickettingsysteem heeft, zoals in andere centra gebruikelijk is. In Turnhout, bijvoorbeeld, hanteert men een lotingsysteem. Van 30 mei tot 10 juni kan je rustig je voorstellingen aanklikken. Op 16 juni weet je waarvoor je tickets hebt. (In’t Schaliken duurt dat veel langer.) Turnhout heeft wel een rechtvaardig, efficiënt en klantvriendelijk systeem. Herentals verdient dat eveneens.

Natuurlijk moeten we ook oog hebben voor mensen die niet over een computer beschikken. Maar of die gebaat zijn met een ellenlange rij waarin ze moeten rechtstaan, dat betwijfel ik. Als we overgaan tot onlineticketting, kunnen deze mensen op de cultuurdienst met hulp van een ambtenaar hun formulier invullen. Ze worden dan sneller geholpen.

Enfin, misschien kom ik over als een zeur, maar ik wil ook oog hebben voor aspecten die in het succesverhaal van ’t Schaliken beter kunnen.