“Het is onverantwoord dat De Watergroep geld verdient op waarborgen van watermeters”, zegt Rob Beenders.

Tot 1993 moest iedereen die een watermeter had, daar een waarborg op betalen. Toen die geschrapt werd, moest iedereen normaal gezien het bedrag van die waarborg terugkrijgen. Maar dat is niet gebeurd. Amper 800 klanten kregen dat bedrag teruggestort, omdat er geen register werd bijgehouden van alle waarborgen. 

“Per abonnee gaat het misschien maar om een symbolische terugbetaling, maar het kan niet dat De Watergroep intresten opstrijkt en geld verdient op waarborgen die al meer dan 20 jaar zijn afgeschaft”, zegt Rob Beenders. Volgens hem ging het in totaal om meer dan 3,6 miljoen euro.

Rob Beenders vroeg dan ook dat iedereen die er recht op heeft, zijn waarborg terug krijgt. "Ik ben tevreden dat dankzij constructief oppositiewerk intussen al 800 mensen hun waarborg van De Watergroep hebben terugbetaald gekregen. Nu nog verder werken om de te dure waterfactuur verder te doen zakken. Want water moet betaalbaar zijn voor iedereen!", besluit Rob Beenders.